DESPRE EDUCATIE - din randul profesorilor
calendar_month 27 Iun 2007, 00:00
Doamnelor si domnilor, Sunt profesoara de limba romana de multi ani, timp in care mi-am desfasurat activitatea cu pasiune si devotament , traversand perioade dificile , dar si multe momente de mari emotii si de efervescenta . Lucrul cu elevii este o meserie unica , frumoasa, care iti da satisfactii, daca esti devotat. Am crezut in toti anii, de dupa evenimentele din 1989 ,ca se vor produce schimbari radicale, menite sa repuna invatamantul romanesc pe noi baze, acolo unde il situasera inantasii. interbelici.Incercari s-au produs, insa , cred ca pana a ajunge la sursa - elevul si dascalul _s-au diluat . Am multe de spus, dar , m-as rezuma la testarea recenta, la proba de limba romana.Ideea publicarii celor 100 de variante mi se pare gresita , atat metodic cat si stiintific:a)speciile literare propuse pentru argumentare ar trebui regandite....de la cele 10 s-a ajuns , in multe dintre variante ,sa se ceara interpretarea unor texte pe care un elev de nota 7 la clasa nu le-ar putea comenta nicicum , daca n-ar memora fraze gata scrise . Nici pentru elevii cu o situatie mai buna la limba romana n-a fost usor . De fapt, nu de dificultate vreau sa vorbesc in mod expres , ci de invatatura cu care ramane un elev , care ar fi putut parcurge toate cele 100 de tes(x)te.Multi copii, obligati de ideea de a fi admisi in licee de elita , in cele 6 luni, au "inghitit "pagini multe , din care nu stiu cat vor pastra ca zestre intelectuala. b)prin publicarea variantelor a disparut , CATEGORIC,egalitate sanselor...e mult de spus si aici. c)intrucat s-a realizat , in multe scoli simularea , stiti care este culmea norocului? la noi , de exemplu , la matematica si geografie, au fost extrase si la simulare si la testare aceleasi variante. Despre varianta de limba romana ....Subiectele au fost frumoase...textul pentru subiectul al treilea chiar cred ca i-a stimulat pe multi copii- a vorbi despre un text liric , al carui mesaj este exprimarea usor nostalgica , a dragostei pentru parinti, dublata de vremelnicia fiintei umane, de scurgerea ireversibila a timpului fiind un mod accesibil oricarui copil de 13- 14 ani. Examenului ,in sine , ii lipseste ceva...nu-i apropie pe elevi de STUDIEREA MOTIVA TA A LIMBII ROMANE.Cred ca ar trebui sa coboratzi , printre elevi si dascali- nu -IN CONTROL , ci , pentru a simti pulsul scolii, intr-o societate , care nu-i motiveaza pe cei 2 parteneri, decat in mica masura .. Mi-ar placea sa fac mult pentru scoala , am multe ganduri si idei , dar . din , ne( fericire_)n-am nicio culoare politica .....si aici as avea multe de spus. Repartizarea elevilor , prin computer, inlocuieste sufletul, il anuleaza.....examenul , alegerea liceului si lupta pentru ocuparea unui loc meritat ar trebui sa redevina elemente de inalta moralitate. Mi-ar placea sa se initieze , in fiecare judet intalniri cu profesorii , care au experienta si performanta - nu alesi pe spranceana ( domnului inspector )..multe sunt de spus si mai ales de facut .Mi-am incheiat activitatea , pentru ca am varsta STANDARD- tot oamenii au inventat-o, dar am aceeasi energie si o la fel de mare dragoste pentru meserie , ca in primii ani . Cu incredere, o profesoara cu suflet tanar si cu sperante nemarginite.