Plan de actiune al Ministerului Educatiei pentru atingerea obiectivelor Europa 2020
calendar_month 29 Iun 2011, 00:00
Secretarul de stat in Ministerul Educatiei, doamna Oana Badea, a participat miercuri, 29 iunie 2011, la masa rotunda cu tema „Romania si tinta privind abandonul scolar din Strategia Europa 2020", organizata de Reprezentanta Comisiei Europene in Romania.

Demnitarul a precizat ca, potrivit raportului INS, indicatorul privind parasirea timpurie a educatiei in Romania atingea, in anul 2009, pragul de 16,6%. In Strategia Europa 2020, obiectivul spre care trebuie sa se indrepte statele membre este de reducere a ratei de parasire timpurii a scolii sub 10%. In interventia sa, Oana Badea a atras atentia ca situatia cu care Romania se confrunta din punctul de vedere al indicatorilor europeni este rezultatul vechiului model educational. „Legea Educatiei Nationale reprezinta solutia in rezolvarea problemelor existente, mai ales cea privind parasirea timpurie a educatiei".

In aceeasi ordine de idei, Secretarul de stat a declarat ca „atata timp cat obiectivele Europa 2020 nu sunt constientizate la nivelul fiecarui judet, fiecarei scoli si, mai ales, a fiecarui dascal, Romania ar putea esua in atingerea tintelor. Este nevoie de interiorizarea acestora de catre fiecare membru al comunitatii scolare. Ministerul Educatiei este dator ca, incepand cu anul scolar 2011-2012, sa impuna scolii un plan realist de implementare a Legii Educatiei Nationale, care sa vina in sprijinul atingerii obiectivelor din Strategia Europa 2020".

Oana Badea a adaugat ca planul trebuie sa stabileasca termene realiste pentru punerea in aplicare a prevederilor legii, corelate cu efortul financiar necesar si adecvate Strategiei bugetar fiscale 2011-2013.

La masa rotunda cu tema „Romania si tinta privind abandonul scolar din Strategia Europa 2020" au participat reprezentanti ai institutiilor guvernamentale, ai misiunilor diplomatice din Romania, precum si ai societatii civile.


Sondaj

Ce parere aveti despre noile principii de evaluare a cadrelor didactice?