Evaluarile de la clasele a II-a, a IV-a si a VI-a nu trebuie sa sperie pe nimeni!
calendar_month 23 Sep 2013, 00:00
Anul scolar 2013-2014 vine cu evaluari si pentru clasele a II-a, a IV-a si a VI-a. Rezultatele nu vor fi de tipul admis/respins si nici nu vor reprezenta un criteriu pentru formarea claselor.
Evaluarile au in primul rand menirea de a arata situatia scolara a elevilor, nivelul de cunostinte al acestora. Subiectele vor fi elaborate de ministerul Educatiei.
De precizat este faptul ca daca la clasele a II-a si a VI-a vor fi evaluati toti copiii, la clasa a IV-a evaluarea nu ii va viza pe toti elevii. Asadar, la clasa a IV-a vor fi evaluati elevii din scoli desemnate de catre minister intr-un esantion national reprezentativ. In felul acesta ministerul va avea o imagine clara asupra cunostintelor dobandite de copii in ciclul primar.
La clasa a II-a se doreste identificarea eventualelor dificultati de scris, citit si socotit, astfel incat invatatoarea sa le poata remedia in urmatorii doi ani.
La clasa a IV-a va fi evaluarea la matematica si la limba romana, insa nu se va face decat in anumite scoli desemnate. Scopul este obtinerea unei diagnoze a sistemului de invatamant primar.
La clasa a VI-a toti elevii vor fi evaluati la doua probe transdisciplinare, mai exact proba de limba si comunicare si proba de stiinta. Rolul evaluarii nu este de a stabili ierarhii, ci acela de a sprijini orientarea scolara. In urma acestor evaluari, elevii, profesorii si parintii vor avea mai multe elemente concrete pentru a decide, pana la finalizarea gimnaziului, care este liceul care se potriveste cel mai bine fiecaruia.
In concluzie, evaluarile de la clasele a II-a, a IV-a si a VI-a se realizeaza pentru a vedea situatia reala a cunostintelor elevilor, astfel incat sa primeasca orientarea si indrumarea necesara. Aceste evaluari nu au scopul de a se face ierarhizari la clasa, notele nu vor fi trecute in catalog, scopul lor este pur constructiv.
Evaluarile au in primul rand menirea de a arata situatia scolara a elevilor, nivelul de cunostinte al acestora. Subiectele vor fi elaborate de ministerul Educatiei.
De precizat este faptul ca daca la clasele a II-a si a VI-a vor fi evaluati toti copiii, la clasa a IV-a evaluarea nu ii va viza pe toti elevii. Asadar, la clasa a IV-a vor fi evaluati elevii din scoli desemnate de catre minister intr-un esantion national reprezentativ. In felul acesta ministerul va avea o imagine clara asupra cunostintelor dobandite de copii in ciclul primar.
La clasa a II-a se doreste identificarea eventualelor dificultati de scris, citit si socotit, astfel incat invatatoarea sa le poata remedia in urmatorii doi ani.
La clasa a IV-a va fi evaluarea la matematica si la limba romana, insa nu se va face decat in anumite scoli desemnate. Scopul este obtinerea unei diagnoze a sistemului de invatamant primar.
La clasa a VI-a toti elevii vor fi evaluati la doua probe transdisciplinare, mai exact proba de limba si comunicare si proba de stiinta. Rolul evaluarii nu este de a stabili ierarhii, ci acela de a sprijini orientarea scolara. In urma acestor evaluari, elevii, profesorii si parintii vor avea mai multe elemente concrete pentru a decide, pana la finalizarea gimnaziului, care este liceul care se potriveste cel mai bine fiecaruia.
In concluzie, evaluarile de la clasele a II-a, a IV-a si a VI-a se realizeaza pentru a vedea situatia reala a cunostintelor elevilor, astfel incat sa primeasca orientarea si indrumarea necesara. Aceste evaluari nu au scopul de a se face ierarhizari la clasa, notele nu vor fi trecute in catalog, scopul lor este pur constructiv.
Noutati




