Titularizare 2010: Analiza statistica a rezultatelor examenului
calendar_month 28 Iul 2010, 00:00
Specificul acestui examen ar trebui sa-l fereasca de fraude masive. Fiind de fapt un concurs pentru un numar limitat de locuri, candidatii nu aveau niciun interes sa se ajute intre ei la rezolvarea subiectelor si nici supraveghetorii sa inchida ochii. Fara a exclude "favorizarea” punctuala a unui sau unor candidati, analiza statistica arata ca acest tip de examen a fost mult mai corect.

Din pacate, Ministerul Educatiei nu a furnizat informatii detaliate asupra notelor obtinute (oare de ce?), asa incat analiza realizata este doar schematica. Cert este ca doar 75% dintre candidati au obtinut note peste 5 si doar 39% note peste 7, note ce permiteau accesul pe un post titularizabil. Comparativ cu examenul de bacalaureat in care 51% dintre candidati au luat peste 7, situatia este mult mai aproape de adevar.

Situatia notelor se prezinta schematic astfel:

Si in acest caz se constata, comparativ cu distributia gaussiana, mult mai putine note sub 5 si mult prea multe peste 7. Intr-o distributie corecta, sub 5 ar fi fost, cum aratam mai sus, 31% dintre note dar in realitate, dupa anuntul Ministerului, au fost doar 22,62%. In compensatie, peste 7 au fost mai multe note decat arata distributia corecta (38% in loc de 31%).

Explicatia ar consta in baremele de corectare prea largi, care permiteau notarea "indulgenta” si exigenta scazuta a corectorilor.

In schimb, fapt remarcabil, notele intre 5 si 7 au fost in procent aproximativ egal, in distributia normala si cea reala.

75 de candidati au fost prinsi copiind, la un examen pentru o meserie in care tinuta morala este esentiala.

Concluzia este ca, exceptand abaterile, relativ minore, ale notelor sub 5 si a celor peste 7, examenul de titularizare a fost unul aproape corect.

Prof. Stefan VLASTON, Presedinte EDU CER

Sondaj

La sfarsitul primului semestru, esti multumit/a de evolutia elevilor tai?