Scrisoare deschisa pentru insanatosirea invatamantului romanesc
calendar_month 06 Oct 2010, 00:00
Noi, personalul didactic de predare, personalul didactic auxiliar si personalul nedidactic, membri ai FSLI, semnatari, in beneficiul tinerilor si al populatiei Romaniei, ne exprimam ingrijorarea fata de procesul alarmant al dinamicii degradarii invatamantului romanesc.
Anul acesta generatia nascuta in 1992 a finalizat cursurile liceale cu cea mai mica medie nationala si cel mai mic nivel de promovabilitate: 69%.
Este un moment de bilant obiectiv, aplicat si responsabil, detasat de partizanatul politic si interese individualiste.
Este generatia nascuta, educata si instruita potrivit prevederilor unei constitutii democratice si Legii nr. 84/1995, promulgata cand aceasta generatie incepea pregatirea prescolara.
se impune a identifica motivele reale si a elimina confuziile privind responsabilitatea profesorilor, a elevilor, a parintilor pentru esecul evident al invatamantului national.
Suntem convinsi ca esecul educatiei nationale se datoreaza, in principal, factorilor politici si guvernamentali care nu au vrut sa ia cele mai bune masuri pentru a se construi un sistem de invatamant modern, suplu, eficient si fezabil.
Guvernantii si parlamentarii din aceasta perioada au afectat grav si sistemul de invatamant si interesele elevilor si indirect interesele celei mai mari parti a populatiei.
Numai legile privind privatizarea pot concura la numarul de modificari cu Legea invatamantului:
- din cele 190 de articole ale Legii nr. 84/1995, au ramas nemodificate, pana in iunie 2010, un numar de 109 articole;
- nu s-a respectat niciodata prevederea din Legea invatamantului privind cota din PIB alocata acestuia, sau principiul conform caruia invatamantul este prioritate nationala;
- putinii bani alocati invatamantului s-au cheltuit, in mare masura, ineficient.
Toate guvernarile s-au inscris in aceeasi limita a perspectivelor de guvernare, a lipsei de programe coerente si de ignorare a importantei pe care o are invatamantul pentru o societate in schimbare.
S-a ignorat constant faptul ca, intr-un stat de drept, in schimbul impozitelor platite de cetateni, guvernele se angajeaza sa-i formeze profesional, sa le asigure sanatatea si sa le apere persoana si proprietatea.
Atragem atentia ca aceasta generatie de elevi este produsul unei gandiri politice neprietenoase pentru invatamant si al unui management educational defectuos si ineficient. Acesti elevi sunt cei care au suportat impactul generat de schimbarea curriculara haotica si necoerenta, de modificari de programe repetate, de manualele scolare alternative care nu s-au ridicat nici macar la nivelul celor anterioare.
Anul acesta generatia nascuta in 1992 a finalizat cursurile liceale cu cea mai mica medie nationala si cel mai mic nivel de promovabilitate: 69%.
Este un moment de bilant obiectiv, aplicat si responsabil, detasat de partizanatul politic si interese individualiste.
Este generatia nascuta, educata si instruita potrivit prevederilor unei constitutii democratice si Legii nr. 84/1995, promulgata cand aceasta generatie incepea pregatirea prescolara.
se impune a identifica motivele reale si a elimina confuziile privind responsabilitatea profesorilor, a elevilor, a parintilor pentru esecul evident al invatamantului national.
Suntem convinsi ca esecul educatiei nationale se datoreaza, in principal, factorilor politici si guvernamentali care nu au vrut sa ia cele mai bune masuri pentru a se construi un sistem de invatamant modern, suplu, eficient si fezabil.
Guvernantii si parlamentarii din aceasta perioada au afectat grav si sistemul de invatamant si interesele elevilor si indirect interesele celei mai mari parti a populatiei.
Numai legile privind privatizarea pot concura la numarul de modificari cu Legea invatamantului:
- din cele 190 de articole ale Legii nr. 84/1995, au ramas nemodificate, pana in iunie 2010, un numar de 109 articole;
- nu s-a respectat niciodata prevederea din Legea invatamantului privind cota din PIB alocata acestuia, sau principiul conform caruia invatamantul este prioritate nationala;
- putinii bani alocati invatamantului s-au cheltuit, in mare masura, ineficient.
Toate guvernarile s-au inscris in aceeasi limita a perspectivelor de guvernare, a lipsei de programe coerente si de ignorare a importantei pe care o are invatamantul pentru o societate in schimbare.
S-a ignorat constant faptul ca, intr-un stat de drept, in schimbul impozitelor platite de cetateni, guvernele se angajeaza sa-i formeze profesional, sa le asigure sanatatea si sa le apere persoana si proprietatea.
Atragem atentia ca aceasta generatie de elevi este produsul unei gandiri politice neprietenoase pentru invatamant si al unui management educational defectuos si ineficient. Acesti elevi sunt cei care au suportat impactul generat de schimbarea curriculara haotica si necoerenta, de modificari de programe repetate, de manualele scolare alternative care nu s-au ridicat nici macar la nivelul celor anterioare.