Inspectii scolare: criterii de evaluare
calendar_month 21 Ian 2009, 00:00
In cadrul unei inspectii scolare, inspectorii se ghideaza dupa criterii prestabilite in evaluarea activitatii didactice a dascalului. Se va evalua ce stiu, ce inteleg si ce pot face elevii.

Se va evalua nivelul de atingere a standardelor nationale, acordandu-se o atentie deosebita standardelor la limba romana, limba materna, matematica si stiinte, dar se vor prezenta rapoarte complete si asupra celorlalte discipline care sunt inspectate.

Criteriile folosite sunt:

1. Inspectorii vor stabili gradul de atingere a standardelor de catre elevi. O mare importanta o vor avea discutiile cu elevii.

2. Inspectorii vor evalua aptitudinile lor la limba romana si limba materna si masura in care acestea ii ajuta sau le creeaza un handicap la studiul celorlalte discipline.

3. Va fi evaluata deprinderea elevilor de a asculta si de a extrage ceea ce este important din ceea ce au auzit si modul in care folosesc ceea ce au invatat.

4. Inspectorii vor aprecia daca matematica ii ajuta pe elevi sau e un handicap pentru insusirea celorlalte materii.

5. La stiinte, inspectorii vor evalua cunostintele elevilor despre natura, despre impactul omului asupra ei si despre cele mai importante teorii stiintifice. De asemenea, inspectorii vor aprecia capacitatea elevilor de aface experimente.

6. Inspectorii vor evalua nivelul de performanta atins de elevi si la celelalte discipline care sunt inspectate si care fac parte din curriculum-ul local sau national, la fel ca mai sus, si apreciaza daca au fost sau nu atinse standardele stabilite.

7. Inspectorii vor evalua in ce masura elevii cu aptitudini foarte diferite ajung la nivele corespunzatoare de performanta.

8. Inspectorii vor evalua si vor face comentarii asupra progresului facut de elevi pe termen scurt, de exemplu, in timpul observarii unei lectii. Pe termen lung (pe parcursul mai multor lectii sau pe parcursul unui semestru), aceasta inseamna aprecierea vitezei cu care progreseaza elevii, tinand cont de nivelul de la care au pornit. Progresul este masurat in termeni de „cat de repede isi imbogatesc cunostintele, isi sporesc intelegerea si isi imbunatatesc deprinderile de a face anumite lucruri".

Vezi si:
Inspectii scolare - ultimele noutati
Inspectii scolare - Ghidul tau de pregatire


Sondaj

Esti de acord ca tezele unice sa fie scoase incepand cu anul 2010?