Tulburarile de invatare
calendar_month 02 Feb 2009, 00:00
Tulburarea de invatare reprezinta o afectiune neurologica ce interfereaza cu capacitatea unei persoane de a ingloba si prelucra informatii.

Tulburarile se pot manifesta in diferite feluri:
-tulburari de citire;
-tulburari de scriere;
-tulburari de compunere a unor texte;
-tulburari matematice.

In general, copiii cu astfel de probleme sunt tratati in centre specializate deoarece, pentru unii dintre ei, aceste tulburari afecteaza o parte dintre performantele scolare sau chiar duc la esuarea intreagii activitati scolare.

Tulburarile de invatare nu pot fi vindecate, dar persoanele cu astfel de afectiuni pot invata sa compenseze lipsurile si slabiciunile pe care le au.

In privinta cauzelor care determina aparitia acestei tulburari neurologice se poate spune doar ca exista teorii care sustin mostenirea genetica. Cu toate acestea, factorul psihologic si educational are o pondere foarte mare in gravitatea aceste boli.
De cele mai multe ori problemele se pot observa in momentul in care copilul intra in clasa I si modul sau de dezvoltare este mult mai incet decat al celorlalti copii.

Copilului trebuie sa i se explice situatia pentru a evita crearea unei stari de stres si mai ales trebuie sa i se spuna ca nu va fi cu nimic diferit fata de ceilalti copii atata vreme cat asculta sfaturile celor specializati si in loc sa renunte, sa depaseasca dizabilitatea pe care o are.

Cel mai important element in tratarea acestei tulburari il reprezinta suportul parintilor si al unui profesionist pentru a explica copilului si a gasi modalitati ca acesta sa accepte problemele pe care le are.

Vezi si:
Boli ale varstei 14-18ani
Problemele varstei
Abilitati

Sondaj

Credeti ca propunerile Noului Cod al Educatiei vor avea efecte benefice in invatamantul romanesc?