Consumati cereale integrale pentru o sanatate de fier
calendar_month 27 Ian 2009, 00:00
Unul dintre cei mai cunoscuti si mai apreciati nutritionisti, Mihaela Bilic, ne recomanda sa consumam zilnic cereale, sub diverse forme pentru a ne bucura de o alimentatie echilibrata si de o sanatate "de fier".

"Cerealele reprezinta cel mai important element al alimentatiei umane datorita amidonului, un carbohidrat complex, cu absorbtie lenta ce asigura energia necesara functionarii organismului, spune aceasta citata de Healthy.ro.

Cerealele contin de asemenea fibre solubile si insolubile, proteine, minerale (calciu, fier, zinc), vitamine (grupul de vitamine B si vitamina E) si antioxidanti.

Cerealele integrale contin fibre insolubile care accelereaza tranzitul intestinal, previn constipatia si diminueaza riscul de cancer de colon si rect.

Fibrele continute in cerealele integrale au efect antioxidant si antiinflamator; impreuna cu vitamina E previn si chiar elimina placile arteriale ce determina arteroscleroza si protejeaza impotriva maladiilor cardio-vasculare. O lingura cu varf de germeni de grau furnizeaza necesarul zilnic de vitamina E pentru un adult.

Musli si cerealele de mic dejun din comert sunt foarte bogate in zahar rafinat sau miere, asadar trebuie consumate cu moderatie.

Continutul in grasimi al cerealelor de mic dejun este foarte mic, deci variantele fitness cu 0% grasimi nu reprezinta o economie substantiala de calorii, asa cum variantele cu ciocolata nu sunt mult mai calorice.

Alegeti dupa criteriul gust, pentru ca aportul de energie e aproximativ acelasi!

Trebuie sa aveti in vedere faptul ca painea graham, painea prajita si mamaliga au acelasi aport caloric, iar sticks-urile, covrigeii, crackers-urile, pufuletii si popcornul au multe grasimi (margarina sau ulei), deci fac parte din categoria produselor de patiserie care trebuie evitate.

Deoarece carbohidratii lenti sunt esentiali in alimentatie, din cantitatea minima de 100g de glucide pe zi, cel putin jumatate trebuie sa provina din cereale.

"Zilnic trebuie sa consumam 3 portii de cereale (paine, orez, paste fainoase, mamaliga, cereale de mic dejun)", mai spune dr. Mihaela Bilic.

Sursa: Ziare.com

Vezi si:
Dieta sanatoasa - Alimente cheie
Nutritia copilului

Sondaj

Cum vi s-au parut subiectele de la teza la limba romana?