PR Managerul Expert-Scaune.ro - Laurian Sandru ofera sfaturi pentru succesul in online
calendar_month 05 Mar 2014, 00:00
Mediul online atrage tot mai multi antreprenori aflati la inceput de drum. Foarte putini dintre acestia rezista mai departe de primele greutati intalnite si mult mai putini ajung sa poata spune povesti de succes. Motivul este, asa cum explica Laurian Sandru, PR Manager al magazinului online de top Expert-Scaune.ro, o proasta intelegere a ceea ce inseamna afaceri in mediul online.

Laurian Sandru a fost de acord sa imparta din experienta sa in functia de PR Manager al unora dintre cele mai de succes magazine online de nisa ale momentului si vorbeste deschis nu doar despre satisfactiile, ci si despre dificultatile si provocarile impuse de piata online.

i. Cum ati descrie evolutia Expert-Scaune.ro de la lansare si pana in momentul actual?

Expert-Scaune.ro este unul dintre cele 3 site-uri de nisa si micronisa lansate de Mobalmi SRL in mediul online incepand cu anul 2010. Cu Expert Scaune am reusit sa devenim lideri in domeniu printr-o combinatie de strategii atent gandite bazate pe studii de piata, feedback-ul primit de la clientii fideli si experienta acumulata in domeniu.

i. Expert-Scaune a ajuns departe intr-un timp relativ scurt. Care este secretul?

Nu este nici un secret, este vorba de strategie de promovare. La lansare, prima si cea mai importanta problema de care se loveste un magazin online este traficul. Fara trafic catre pagina, nici ofertele, nici prezentarea profesionala nu duc nicaieri. Nu exista o reteta de succes general valabila insa exista o serie de strategii de promovare ce pot fi aplicate inca de lansare si care scurteaza intregul proces de acomodare si acele prime cateva luni care sunt cele mai dificile.

In materie de promovare, retelele sociale sunt aliatul principal al PR Managerului modern. Practic, este vorba de reclama gratuita. Pe site-uri precum Facebook sau Twitter iti poti construi comunitati si poti interactiona direct cu clientii. De multe ori feedback-ul primit de pe retelele sociale dicteaza directia in care afacerea poate creste cel mai rapid si din pacate multi dintre cei care aleg sa inceapa o afacere in mediul online fac inca greseala de a ignora potentialul imens pe care il au aceste retele de socializare.

Bineinteles strategia de promovare trebuie sa fie ceva mai complexa decat deschiderea unei pagini de Facebook. Spre exemplu, o alta metoda de promovare eficienta in mod special pentru vanzarea de produse sunt comparatoarele de preturi care aduc pe site public tinta, interesat direct de produsele pe care le comercializezi.

Pentru cei care pornesc in afacere cu o investitie solida, promovarea prin adwords, bannere si reclame pe alte site-uri cu trafic mare este una dintre cele mai eficiente metode.

i. Inainte de a se lansa intr-o afacere online, ce sfaturi ati oferi unui antreprenor?

Depinde foarte mult de nivelul de experienta al antreprenorului. In realitate, mediul online nu este cu mult diferit fata de deschiderea unui magazin fizic, spre exemplu. Difera metodele de promovare, insa strategiile care dau rezultate pe piata fizica se aplica la fel de bine si in mediul online. Daca antreprenorul este la inceput de drum, important este ca acesta sa realizeze ca a incepe o afacere in online nu este calea mai usoara pentru succes. Este nevoie de la fel de multa rabdare, perseverenta si ambitie. Nici investia necesara nu este cu mult mai mica, iar cu fiecare an competitia este tot mai acerba, chiar si pe micronise.



Pornind de la aceasta idee, pentru a dezvolta o afacere in mediul online ai nevoie de aceleasi calitati ca orice alt tip de antreprenor: trebuie sa fi deschis, usor adaptabil la schimbare, sa cunosti importanta unei bune comunicari atat in echipa, cat si cu clientii, dar si sa fi capabil sa depasesti cu succes perioadele de stres. Rezolvarea problemelor, gasirea rapida a unor alternative atunci cand prima solutie nu da rezultatele asteptate si capacitatea de a te adapta in permanenta la piata online ce se afla vesnic in schimbare sunt, dupa parerea mea, secretele succesului.

Sondaj

Sunteti la curent cu evolutia scolara a copilului dumneavoastra?