Vizitatorii de mall - pasionati cititori si cumparatori de carte
calendar_month 28 Apr 2011, 00:00
Prima editie a targului de carte urban BookLand, care a avut loc in perioada 15-17 aprilie, la AFI Palace Cotroceni, a reunit 40 de expozanti si 100.000 de cumparatori. Targul s-a finalizat cu vanzari bune si foarte bune, in valoare totala de aproape 90.000 de euro.

Printre elementele apreciate de editori in cadrul BookLand s-au numarat intalnirea cu un public nou si interesat de carte, spatiul neconventional si generos, amplasarea si designul mobilierului.

“Nemira a venit la Bookland cu asteptari mari, dar si cu emotii generate de intalnirea cu un public nou. Ne-am pregatit pentru aceasta intalnire si nu am lasat nimic la voia intamplarii, de la noile aparitii la configuratia standului, de la ofertele speciale si materialele promotionale la asigurarea bazei logistice. A fost un eveniment fara precedent, dar cu un viitor de succes incontestabil. Programul de Florii, Noaptea Alba a Cartii, ne-a prilejuit o experienta cu totul speciala: standul deschis fara intrerupere 37 de ore. Echipa Nemira a depasit cu brio, alaturi de organizatori, aceasta provocare. ”, declara Costel Postolache, Director General Editura Nemira.

Tot Costel Postolache continua: „Vizitatorii de mall s-au dovedit pasionati cititori si cumparatori de carte, atat ziua, cat si noaptea. Ceea ce a infirmat temerile unor editori de carte, absenti la Bookland, si a raspuns la intrebarea AER: ‘cati dintre cei care merg in vreun mall sunt alfabetizati si sunt interesati de carte?’ Raspunsul a fost simplu si s-a masurat in reusita BookLand: s-au vandut multe carti, in format print si ebook, s-au lansat multe titluri, au fost multi vizitatori calificati la standurile de carte. Si mai presus de toate a fost atitudinea editorilor participanti, interesati sa se deplaseze in spatii neconventionale, dar frecventate masiv de potentialii consumatori de carte. Nemira si-a afirmat inca o data deschiderea catre cititorii fideli si catre cei potentiali, venind in intampinarea lor. De 20 de ani, Nemira merge acolo unde sunt cititorii ei.”

Editura Prut, una dintre editurile prezente la BookLand cu oferta de carte pentru copiii de toate varstele si pentru parintii lor, se arata deasemenea multumita de interactiunea cu vizitatorii din mall: “Am intalnit parinti, bunici, prieteni care au considerat un cadou potrivit de la Iepurasul de Pasti – o carte! Intr-o lume ce are o tendinta tot mai mare spre digitalizare este imbucurator faptul ca produsul carte, in forma lui clasica (cotor cusut si pagini palpabile), este in continuare apreciat si dorit.”, declara Angela Girnet, Director Executiv Editura Prut. “Prin prisma nenumaratelor targuri la care am participat, Bookland m-a cucerit prin ambianta neobisnuita pentru un targ de carte, prin atmosfera calda si plina de miscare a unui spatiu imens… Toate asteptarile mele cu privire la prima editie a unui targ urban de carte s-au adeverit. Dorinta cititorului de a-si procura o carte noua, de a evada pentru cateva minute, ore sau zile intr-o lume paralela decat cea de zi cu zi, de a trai clipe de fericire, frustrare, bucurie si alte sentiente profunde impreuna cu eroii, personajele preferate a fost mai presus de orice shopping obisnuit. Acest lucru a fost perfect valabil si pentru micul cititor care isi dorea enorm sa mai coloreze, sa mai picteze, sa construiasca ceva nou, sa descopere noi elemente, noi personaje, noi curiozitati despre lumea care ii inconjoara. Cartea in formatul ei clasic nu va disparea niciodata. Desi agreez ideea unei variante electronice pentru o carte, e-book... consider de neinlocuit formatul clasic pentru un copil! Multumesc enorm organizatorilor pentru ca au reusit de minune sa dea culoare unui astfel de eveniment si sunt sigura ca vor urma multe altele si mai bune, si mai frumoase, si mai pline de culoare! Promitem sa fim alaturi in continuare si sa cultivam impreuna gustul dragostei pentru CARTE!”, continua entuziast Angela Girnet.