Ce ar trebui sa stie antreprenorii inainte sa isi planifice un buget pentru SEO
calendar_month 20 Mar 2017, 00:00
Nu exista nicio bagheta magica pentru reusita unui proces de optimizare SEO. Ca sa obtina succes in mediul online, antreprenorii trebuie sa inteleaga mai intai care sunt unele elemente esentiale ce stau la baza succesului si apoi sa porneasca o campanie de promovare SEO.

Strategiile marketingului digital pot fi simple sau complexe, in functie de dorinta antreprenorilor. Exista atat de multe optiuni cu care isi pot mari/dezvolta reputatia imaginii, incat oamenii de afaceri sunt deseori coplesiti.

Antreprenorii trebuie sa inteleaga cateva principii fundamentale despre procesul de optimizare SEO, indiferent daca au o afacere mica sau mare. Abia dupa, poate incepe o reala campanie de servicii SEO.

Mai jos sunt trei notiuni de baza pentru promovare SEO, notiuni ce trebuie respectate si intelese inainte de a isi planifica bugetul unei investitii pentru urmatoarea strategie de marketing digital.

1. Optimizarea SEO reprezinta o strategie pe termen lung

Cu siguranta toti stiu zicala "promovarea SEO este un maraton, nu un sprint". Motoarele de cautare sunt intr-o continua schimbare prin modul in care indexeaza site-urile. Chiar daca oamenii de afaceri urmaresc motoare de cautare precum Bing, Google, Yahoo, Yandex, sau altele, zilnic pot observa cum se schimba sute de algoritmi in aceste motoarele de cautare.

Orice schimbare care este operata in site dureaza intre 3 si 6 saptamani ca sa fie indexata corect de catre motoarele de cautare. Numai in cazul in care site-ul este un portal de stiri nu o sa vada intr-un timp predefinit modificarile de ierarhizare/clasificare in motoarele de cautare.

Promovarea SEO inseamna arta si stiinta. Cand incepe o noua campanie de promovare SEO, acest fapt reprezinta multe cercetari, descoperiri, verificari, testari si schimbari. Campaniile de optimizare SEO de calitate dureaza mai mult si nu pot fi accelerate.

2. Nu exista servicii SEO ieftine

Daca antreprenorii doresc o optimizare SEO de calitate, acest serviciu nu este ieftin. Algoritmii pentru Google sunt foarte sofisticati si doar profesionistii pot oferi servicii de calitate pentru a lucra cu aceste schimbari. Este esential ca antreprenorii sa angajeze agentii specializate pe marketing digital.

Costul consultantilor ce le ofera servicii de calitate se incadreaza intotdeauna intre 1000 USD - 3000 USD/luna. Este o investitie colosala care trebuie platita, dar doar daca pentru ei conteaza calitatea si nu fac rabat la pret.

3. Promovarea SEO nu poate exista fara analiza SWOT

Pentru a porni o campanie de optimizare SEO, antreprenorilor trebuie mai intai sa li se faca o analiza SWOT (strengths, weaknesses, opportunities, threats) pentru a stabili care sunt: calitatile, slabiciunile, oportunitatile si amenintarile site-ului. O analiza SWOT va sublinia mult mai bine obiectivele pe care clientul isi doreste sa le atinga, timpul in care vrea sa se incadreze si personalitatea site-ului. Acesta este motivul pentru care promovarea site-ului trebuie sa o faca printr-o campanie de articole SEO, campanie care se va axa pe ceea ce este important in afacerea antreprenorului, pentru a sustine si a intari ceea ce iese in evidenta in afacerea respectiva, astfel incat motoarele de cautare sa poata sprijini site-ul pentru a ajunge la publicul tinta.



Nu este nimic magic, ci doar intelegerea principiilor de baza din procesul de optimizare SEO, ii poate ajuta de oamenii de afaceri sa-si adapteze costurile pentru a-si atinge obiectivele. Nu este suficient doar sa-si stabileasca planul si bugetul pentru campania de promovare a site-ului.. Pentru a avea rezultate optime este important sa lucreze alaturi de un partener dintr-o agentie specializata pentru promovare SEO pentru ca acesta ii va ajuta sa inteleaga pe parcursul intregului proces, care sunt pasii potriviti pentru a fi urmati si cum sa-si investeasca banii inteligent, pe tot parcursul promovarii.