Cauta material didactic


Cauta Planuri de lectie Filtreaza dupa:

PROGRAMA SCOLARA EDUCATIE PLASTICA CLASA A 7 A SI A 8 A

Rss RSS  |  Adauga material didactic  |  Rss Adauga opinie

PROGRAMA SCOLARA EDUCATIE PLASTICA CLASA A 7 A SI A 8 A

NOTA DE PREZENTARE

Evolutia societatii contemporane conduce catre o noua optica in didactica Educatiei plastice, orientata spre receptarea critica a culturii vizuale din actualitate (civilizatia contemporana) si spre producerea de compozitii plastice cu rol formativ. in acest context, educatia plastica este una dintre caile importante de receptare, apreciere si integrare a valorilor artistice in viata tinerei generatii.

Prin statutul sau, obiectul de studiu Educatie Plastica defineste conditiile necesare pentru insusirea elementelor de limbaj plastic, a culturii plastice, in scopul comunicarii cu opera de arta. De asemenea, se promoveaza cultivarea sensibilitatii, a disponibilitatilor creative artistice, formarea si dezvoltarea judecatilor de valoare fata de esteticul autentic din arta, viata si din ambient.

Educatia plastica favorizeaza dezvoltarea creativitatii in contextul obiectului de studiu si creeaza premisele transferului acesteia la celelalte discipline si in viata sociala.

Acest document reprezinta curriculum-ul revizuit de Educatie plastica pentru clasele a VII-a a VIII-a, parte integranta a parcursurilor de invatare oferite elevilor in contextul scolaritatii obligatorii. Revizuirea prezentului curriculum a avut in vedere urmatoarele aspecte:
- generalizarea invatamantului obligatoriu de 10 clase, incepand cu anul scolar 2003-2004;
- mentinerea si in perioada urmatoare a structurii si a alocarilor orare din actualul plan cadru de invatamant, aprobat cu O.M. nr. 3638/11.04.2001;
- centrarea obiectivelor pe formarea de capacitati si atitudini a caror evaluare sa fie orientata de standardele curriculare de performanta, la sfarsitul clasei a VIII-a.

Revizuirea a constat, in principal, in reformularea unor obiective de referinta, astfel incat evaluarea obiectiva a elevilor sa fie posibila intr-o mai mare masura, in detalierea unor continuturi, pentru a facilita activitatea cadrelor didactice, si in eliminarea unor standarde curriculare de performanta care faceau dificila evaluarea performantelor elevilor.

Acest curriculum prezinta urmatoarele caracteristici:
- este centrat pe rationalizarea activitatilor de invatare, in functie de obiectivele cadru si de obiectivele de referinta;
- continutul valoric al obiectivelor este predominant;
- este adaptat la posibilitatile de asimilare ale elevilor;
- este cu precadere intuitiv si formativ;
- contine activitati didactice diversificate in functie de interesele si de posibilitatile elevilor.

Data fiind plaja orara prevazuta in planul cadru (1-2 ore pentru clasa a VII-a si 1/2-1 ora pentru clasa a VIII-a), curriculum-ul contine atat obiective de referinta si continuturi obligatorii, care apartin curriculum-ului nucleu, cat si altele, care vor fi valorificate in cadrul curriculum-ului la decizia scolii. Acestea din urma sunt marcate cu asterisc si nu fac obiectul evaluarilor nationale.

Materia: Arte
Comentarii: 0
Propus de: Alexandru Tudor  in data: 07.05.2008 13:43
Clasa: Clasa VIII





Daca acest material didactic te-a ajutat, te rog sa-i acorzi o nota. Multumesc.

 1   2   3   4   5   6   7   8   9   10 

Trimite prin Yahoo!M Trimite prin mail Salveaza la favorite RSS

Joaca Subzero
Joaca Subzero
Joaca Super Mario
Joaca Super Mario
Joaca The Blade
Joaca The Blade
Joaca Zombie Tower
Joaca Zombie Tower
Joaca Zooclan
Joaca Zooclan