Cauta material didactic


Cauta Planuri de lectie Filtreaza dupa:

PROGRAMA SCOLARA MATEMATICA CLASA A 9 A

Rss RSS  |  Adauga material didactic  |  Rss Adauga opinie

PROGRAMA SCOLARA MATEMATICA CLASA A 9 A

NOTA DE PREZENTARE

In noua structura a invatamantului obligatoriu, nivelul ridicat  de complexitate al finalitatilor este determinat de necesitatea asigurarii deopotriva a educatiei de baza pentru toti cetatenii prin dezvoltarea echilibrata a tuturor competentelor cheie si prin formarea pentru invatarea pe parcursul intregii vieti si a initierii in trasee de formare specializate. Pe baza rezultatelor studiilor efectuate, la nivelul Comisiei Europene au fost stabilite 8 domenii de competente-cheie, fiind precizate pentru fiecare domeniu cunostintele, deprinderile si atitudinile care trebuie dobandite, respectiv formate elevilor in procesul educational.

Aceste domenii de competente-cheie raspund obiectivelor asumate pentru dezvoltarea sistemelor educationale si de formare profesionala in Europa si, ca urmare, stau la baza stabilirii curriculumului pentru clasele a IX-a si a X-a ani finali pentru educatia de baza.

Studiul matematicii in ciclul inferior  al liceului urmareste sa contribuie la formarea si dezvoltarea capacitatii elevilor de a reflecta asupra lumii, si ofera individului cunostintele necesare pentru a actiona asupra acesteia, in functie de propriile nevoi si dorinte de a formula si a rezolva probleme pe baza relationarii cunostintelor din diferite domenii, precum si la inzestrarea cu un set de competente, valori si atitudini menite sa contribuie la formarea unei culturi comune pentru toti elevii si determinand, pe de alta parte, trasee individuale de invatare.

Astfel, planurile cadru pentru clasele a IX-a si a X-a de liceu (anexa 1 OMECT 5723) sunt structurate pe trei componente: trunchi comun (TC), curriculum diferentiat (CD) si curriculum la decizia scolii (CDS).

In elaborarea programei s-au avut in vedere schimbarile intervenite in structura invatamantului preuniversitar: pe de o parte, prelungirea duratei invatamantului obligatoriu la 10 clase, iar pe de alta parte, apartenenta claselor a IX-a si a X-a la invatamantul liceal sau la invatamantul profesional scoala de arte si meserii. De asemenea, s-a tinut cont de modificarea structurii liceului prin noile planuri-cadru de invatamant.

Noul curriculum de matematica propune organizarea activitatii didactice pe baza corelarii domeniilor de studiu, precum si utilizarea in practica in contexte variate a competentelor dobandite prin invatare.

In mod concret, s-a urmarit: esentializarea continuturilor in scopul accentuarii laturii formative; compatibilizarea cunostintelor cu varsta elevului si cu experienta anterioara a acestuia; continuitatea si coerenta intradisciplinara; realizarea legaturilor interdisciplinare prin crearea de modele matematice ale unor fenomene abordate in cadrul altor discipline; prezentarea continuturilor intr-o forma accesibila, in scopul stimularii motivatiei pentru studiul matematicii si, nu in ultimul rand, asigurarea unei continuitati la nivelul experientei didactice acumulate in predarea matematicii in sistemul nostru de invatamant.

Programa de matematica este structurata pe formarea de competente. Competentele sunt ansambluri structurate de cunostinte si deprinderi dobandite prin invatare; ele permit identificarea si rezolvarea unor probleme specifice domeniilor de studiu, in contexte variate. Acest tip de proiectare curriculara isi propune: focalizarea pe achizitiile finale ale invatarii, accentuarea dimensiunii actionale in formarea personalitatii elevului, corelarea cu asteptarile societatii.

Programa de matematica este structurata pe un acelasi ansamblu de sase competente generale, indiferent de specializarea urmata. Programa de matematica pentru curriculum diferentiat include si programa de trunchi comun, diferentiindu se de aceasta atat prin unele competente specifice cat si prin noi continuturi.

Programele au in vedere sa nu ingradeasca libertatea profesorului in proiectarea activitatilor didactice. in conditiile realizarii competentelor generale si specifice si parcurgerii integrale a continutului obligatoriu, profesorul poate:
- sa schimbe ordinea parcurgerii elementelor de continut;
- sa grupeze in diverse moduri elementele de continut in unitati de invatare, cu respectarea logicii interne de dezvoltare a conceptelor matematice;
- sa aleaga sau sa organizeze activitati de invatare adecvate conditiilor concrete din clasa.

Programele au urmatoarele componente:
- competente generale;
- valori si atitudini;
- competente specifice;
- continuturile corelate cu competente specifice;
- sugestii metodologice.

Materia: Matematica
Comentarii: 0
Propus de: Ioana Tudorache  in data: 16.04.2008 16:01
Clasa: Clasa IX





Daca acest material didactic te-a ajutat, te rog sa-i acorzi o nota. Multumesc.

 1   2   3   4   5   6   7   8   9   10 

Trimite prin Yahoo!M Trimite prin mail Salveaza la favorite RSS



Sondaj


Sunteti de acord cu impozitarea stricta a meditatiilor?


Da. E o sursa de venit si e normal sa fie asa!


Nu stiu. Nu ma intereseaza!


Nu! Profesorii au oricum venituri foarte mici!





Coltul Elevilor Coltul Parintilor Coltul Profesorilor

Joaca Subzero
Joaca Subzero
Joaca Super Mario
Joaca Super Mario
Joaca The Blade
Joaca The Blade
Joaca Zombie Tower
Joaca Zombie Tower
Joaca Zooclan
Joaca Zooclan