Cauta material didactic


Cauta Planuri de lectie Filtreaza dupa:

PROGRAMA SCOLARA ISTORIE CLASA A 4 A

Rss RSS  |  Adauga material didactic  |  Rss Adauga opinie

PROGRAMA SCOLARA ISTORIE CLASA A 4 A 

NOTA DE PREZENTARE
 
Programa propune ca scop al studierii istoriei in clasa a IV-a familiarizarea elevilor cu teme referitoare la trecutul mai apropiat sau mai indepartat al localitatii natale, al Romaniei si al Europei, utilizand mijloace adecvate varstei acestora.

Pornind de la modelul didactic al istoriei, conceput pentru toata durata scolaritatii, experientele de invatare propuse reprezinta, deopotriva, etape ale unui tip specific de antrenament intelectual si ocazii pentru valorificarea experientelor afectiv-atitudinale.

Nucleul functional al programei este reprezentat de obiectivele de referinta, activitatile de invatare si continuturile propuse.

In elaborarea programei s-au avut in vedere:
- modificarile de structura a sistemului de invatamant (scaderea varstei de scolaritate si extinderea duratei invatamantului obligatoriu) prevazute de Legea nr. 268/2003 de modificare si completare a Legii invatamantului;
- contributia istoriei la obiectivele etapei de scolaritate pe care o reprezinta invatamantul primar;
- recomandarile referitoare la studiul istoriei, cuprinse in documente elaborate la nivel european, in mod deosebit, Recomandarea nr. 15/2001 a Consiliului Europei cu privire la studiul istoriei in secolul XXI si Memorandumul pentru educatia permanenta, elaborat de Uniunea Europeana;
- rezultatele unor cercetari referitoare la studiul istoriei in invatamantul primar;
- valorificarea experientei cadrelor didactice care au utilizat programa anterioara;
- contributia istoriei la competentele de baza care se dezvolta prin invatamantul primar.

Luarea in considerare a acestor elemente a avut consecinte la nivelul definirii elementelor componente ale programei.

Programa scolara are urmatoarea structura:
- nota de prezentare care identifica scopul studierii istoriei in clasa a IV-a si locul pe care il ocupa aceasta etapa de scolaritate in invatamantul obligatoriu;
- obiective cadru, reprezentand obiective cu un grad ridicat de generalitate si de complexitate, care se refera la formarea unor capacitati si atitudini specifice obiectului de studiu si sunt urmarite de-a lungul mai multor ani de studiu;
- obiective de referinta care specifica rezultatele asteptate ale invatarii la nivelul fiecarui an de studiu;
- exemple de activitati de invatare construite astfel incat sa valorifice experienta concreta a elevului si sa poata fi integrate unor strategii de predare-invatare adecvate contextelor variate de instruire;
- continuturi organizate in jurul unor domenii  relevante pentru elev si reprezentative din perspectiva stiintei si a cerintelor societatii contemporane. standarde curriculare de performanta reprezentand criterii de evaluare a calitatii procesului de invatare;
- standarde curriculare de performanta, reprezentand criterii de evaluare a calitatii procesului de invatare.

Materia: Istorie
Comentarii: 0
Propus de: Ioana Tudorache  in data: 15.04.2008 15:37
Clasa: Clasa IV





Daca acest material didactic te-a ajutat, te rog sa-i acorzi o nota. Multumesc.

 1   2   3   4   5   6   7   8   9   10 

Trimite prin Yahoo!M Trimite prin mail Salveaza la favorite RSS

Joaca Subzero
Joaca Subzero
Joaca Super Mario
Joaca Super Mario
Joaca The Blade
Joaca The Blade
Joaca Zombie Tower
Joaca Zombie Tower
Joaca Zooclan
Joaca Zooclan