Cauta material didactic


Cauta Programe scolare Filtreaza dupa:

PROGRAMA SCOLARA - ECONOMIE / EDUCATIE ANTREPRENORIALA

Rss RSS  |  Adauga material didactic  |  Rss Adauga opinie

A. NOTA DE PREZENTARE
Prezenta programa se adreseaza cadrelor didactice care se prezinta la concursul national de ocupare a posturilor didactice vacante din invatamantul preuniversitar, la disciplinele Economie si Educatie antreprenoriala si care au absolvit facultati de profil.
Continutul si structura programei sunt elaborate in asa fel incat sa raspunda schimbarilor impuse de noua abordare curriculara a proiectarii si realizarii activitatilor didactice.

Astfel, plecand de la o conceptie care operationalizeaza definirea si evaluarea competentelor specifice cadrului didactic, programa vizeaza:
- cunoasterea de catre profesor a continuturilor fundamentale si a principalelor tendinte in evolutia disciplinelor Economie si Educatie antreprenoriala, a didacticii generale si a metodicii celor doua discipline;
- probarea capacitatilor necesare pentru proiectarea, realizarea si evaluarea activitatilor didactice;
- demonstrarea abilitatilor de comunicare, empatice si de cooperare necesare realizarii actului educational.

In consecinta, pe langa continuturile stiintifice, cele de didactica generala si cele ale metodicii disciplinelor, programa defineste un numar de competente specifice profesorului de stiinte socio-umane, competente pe care profesorul trebuie sa si le dezvolte si sa le probeze pe parcursul desfasurarii activitatii didactice.

Intr-o formulare sintetica, aceste competente sunt:
- cunoasterea continuturilor stiintifice ale disciplinelor, cunostinte de didactica generala si metodica disciplinelor;
- cunoasterea si utilizarea competenta a principalelor documente scolare reglatoare: planuri-cadru, programe scolare, programe pentru examene nationale;
- capacitatea de a construi demersuri didactice interactive prin adecvarea strategiilor didactice la continuturi;
- capacitatea de proiectare si realizare a dezvoltarilor curriculare intra- si interdisciplinare;
- capacitatea de proiectare si realizare a evaluarii cunostintelor si competentelor dobandite de elevi;
- capacitatea de a adecva demersurile didactice la particularitatile de varsta ale colectivului de elevi;
- capacitatea de a construi un climat educativ stimulativ si eficient.

Fiind date particularitatile disciplinelor socio-umane si influenta modelatoare puternica pe care ele o exercita asupra formarii si maturizarii personalitatii elevului, precum si asupra intregului climat educational al scolii, profesorul de stiinte socio-umane trebuie sa demonstreze ca:
- intelege conceptele centrale si metodele de investigatie specifice disciplinelor pe care le preda;
- are capacitatea de a crea experiente de invatare semnificative pentru elev;
- intelege cum invata si cum se dezvolta elevul si poate sa ofere oportunitati de invatare care sprijina dezvoltarea intelectuala si sociala a acestuia;
- intelege ca elevii sunt diferiti din punctul de vedere al felului in care invata si poate sa ofere oportunitati instructiv - educative adaptate la diferentele individuale de invatare;

Pentru programa completa descarca fisierul.

Materia: Economie
Comentarii: 0
Propus de: Catalina  in data: 10.03.2009 11:26
Clasa: Clasa XI





Daca acest material didactic te-a ajutat, te rog sa-i acorzi o nota. Multumesc.

 1   2   3   4   5   6   7   8   9   10 

Trimite prin Yahoo!M Trimite prin mail Salveaza la favorite RSS



Sondaj


Sunteti de acord cu impozitarea stricta a meditatiilor?


Da. E o sursa de venit si e normal sa fie asa!


Nu stiu. Nu ma intereseaza!


Nu! Profesorii au oricum venituri foarte mici!





Coltul Elevilor Coltul Parintilor Coltul Profesorilor

Joaca Subzero
Joaca Subzero
Joaca Super Mario
Joaca Super Mario
Joaca The Blade
Joaca The Blade
Joaca Zombie Tower
Joaca Zombie Tower
Joaca Zooclan
Joaca Zooclan