Cauta material didactic


Cauta Programe scolare Filtreaza dupa:

PROGRAMA SCOLARA PSIHOLOGIE CLASA A 10 A

Rss RSS  |  Adauga material didactic  |  Rss Adauga opinie

PROGRAMA SCOLARA PSIHOLOGIE CLASA A 10 A

NOTA  DE  PREZENTARE

Disciplina Psihologie reprezinta la clasa a X-a, disciplina socio-umana, din cadrul ariei curriculare Om si societate.

Studiul Psihologiei in liceu, alaturi de studiul celorlalte stiinte sociale isi propune formarea personalitatii autonome si creative in vederea dezvoltarii libere si armonioase a persoanei. Pentru ca un tanar sa raspunda adecvat unor realitati in schimbare, el trebuie sa dispuna nu doar de o solida pregatire profesionala, ci si de competentele proprii gandirii critice, de capacitatea de insertie sociala activa, precum si de un set de atitudini si valori personalizate; el trebuie sa posede motivatia si disponibilitatea de a reactiona pozitiv la schimbare ca premisa a dezvoltarii personale. in acest orizont de asteptare, cunoasterea de sine si a celorlalti devine esentiala.

Disciplina contribuie la formarea progresiva a competentelor - cheie stabilite de catre Comisia Europeana, indeosebi in ceea ce priveste:
- competentele interpersonale, interculturale si sociale
- a invata sa inveti
- comunicarea in limba materna.

Prezentul curriculum acopera:
-    trunchiul comun  (pentru clasele cu 1 ora/saptamana)
-    trunchiul comun si curriculum-ul diferentiat (pentru clasele cu 2 ore/saptamana).

Continuturile vizate prin curriculum-ul de baza  si cele vizate prin curriculum-ul diferentiat sunt prezentate in coloane diferite.

Structura curriculum-ului include urmatoarele componente:
- Competente generale
- Competente specifice si unitati de continut specifice trunchiului comun si curriculum-ului diferentiat
- Valori si atitudini
- Sugestii metodologice.

Elementele de noutate sunt legate de urmatoarele aspecte:
- reconsiderarea demersului curricular si didactic din perspectiva finalitatilor:
- liceului
- studierii acestei discipline
- orientarea catre latura pragmatica a aplicarii curriculum-ului: corelarea dintre unitatile de continut si competentele specifice permite profesorului sa realizeze conexiunea explicita intre ceea ce se invata si scopul cu/pentru care se invata; corelatia propusa are in vedere posibilitatea ca o anumita competenta specifica sa poata fi atinsa prin diferite unitati de continut, neexistand o corespondenta biunivoca intre acestea;
- recomandarea unor valori si atitudini care sa completeze dimensiunea cognitiva a invatarii cu cea afectiv-atitudinala si morala din perspectiva finalitatilor educatiei;
- includerea unor sugestii metodologice care sa orienteze spre modalitati didactice concrete de utilizare a curriculum-ului in proiectarea si realizarea activitatilor de predare-invatare-evaluare.

Materia: Psihologie
Comentarii: 0
Propus de: Alexandru Tudor  in data: 18.04.2008 11:56
Clasa: Clasa X





Daca acest material didactic te-a ajutat, te rog sa-i acorzi o nota. Multumesc.

 1   2   3   4   5   6   7   8   9   10 

Trimite prin Yahoo!M Trimite prin mail Salveaza la favorite RSS



Sondaj


Sunteti de acord cu impozitarea stricta a meditatiilor?


Da. E o sursa de venit si e normal sa fie asa!


Nu stiu. Nu ma intereseaza!


Nu! Profesorii au oricum venituri foarte mici!





Coltul Elevilor Coltul Parintilor Coltul Profesorilor

Joaca Subzero
Joaca Subzero
Joaca Super Mario
Joaca Super Mario
Joaca The Blade
Joaca The Blade
Joaca Zombie Tower
Joaca Zombie Tower
Joaca Zooclan
Joaca Zooclan