Cauta material didactic


Cauta Programe scolare Filtreaza dupa:

PROGRAMA SCOLARA PSIHOLOGIE CLASA A 10 A

Rss RSS  |  Adauga material didactic  |  Rss Adauga opinie

PROGRAMA SCOLARA PSIHOLOGIE CLASA A 10 A

NOTA  DE  PREZENTARE

Disciplina Psihologie reprezinta la clasa a X-a, disciplina socio-umana, din cadrul ariei curriculare Om si societate.

Studiul Psihologiei in liceu, alaturi de studiul celorlalte stiinte sociale isi propune formarea personalitatii autonome si creative in vederea dezvoltarii libere si armonioase a persoanei. Pentru ca un tanar sa raspunda adecvat unor realitati in schimbare, el trebuie sa dispuna nu doar de o solida pregatire profesionala, ci si de competentele proprii gandirii critice, de capacitatea de insertie sociala activa, precum si de un set de atitudini si valori personalizate; el trebuie sa posede motivatia si disponibilitatea de a reactiona pozitiv la schimbare ca premisa a dezvoltarii personale. in acest orizont de asteptare, cunoasterea de sine si a celorlalti devine esentiala.

Disciplina contribuie la formarea progresiva a competentelor - cheie stabilite de catre Comisia Europeana, indeosebi in ceea ce priveste:
- competentele interpersonale, interculturale si sociale
- a invata sa inveti
- comunicarea in limba materna.

Prezentul curriculum acopera:
-    trunchiul comun  (pentru clasele cu 1 ora/saptamana)
-    trunchiul comun si curriculum-ul diferentiat (pentru clasele cu 2 ore/saptamana).

Continuturile vizate prin curriculum-ul de baza  si cele vizate prin curriculum-ul diferentiat sunt prezentate in coloane diferite.

Structura curriculum-ului include urmatoarele componente:
- Competente generale
- Competente specifice si unitati de continut specifice trunchiului comun si curriculum-ului diferentiat
- Valori si atitudini
- Sugestii metodologice.

Elementele de noutate sunt legate de urmatoarele aspecte:
- reconsiderarea demersului curricular si didactic din perspectiva finalitatilor:
- liceului
- studierii acestei discipline
- orientarea catre latura pragmatica a aplicarii curriculum-ului: corelarea dintre unitatile de continut si competentele specifice permite profesorului sa realizeze conexiunea explicita intre ceea ce se invata si scopul cu/pentru care se invata; corelatia propusa are in vedere posibilitatea ca o anumita competenta specifica sa poata fi atinsa prin diferite unitati de continut, neexistand o corespondenta biunivoca intre acestea;
- recomandarea unor valori si atitudini care sa completeze dimensiunea cognitiva a invatarii cu cea afectiv-atitudinala si morala din perspectiva finalitatilor educatiei;
- includerea unor sugestii metodologice care sa orienteze spre modalitati didactice concrete de utilizare a curriculum-ului in proiectarea si realizarea activitatilor de predare-invatare-evaluare.

Materia: Psihologie
Comentarii: 0
Propus de: Alexandru Tudor  in data: 18.04.2008 11:56
Clasa: Clasa X





Daca acest material didactic te-a ajutat, te rog sa-i acorzi o nota. Multumesc.

 1   2   3   4   5   6   7   8   9   10 

Trimite prin Yahoo!M Trimite prin mail Salveaza la favorite RSS