Cauta material didactic


Cauta Programe scolare Filtreaza dupa:

PROGRAMA SCOLARA MATEMATICA PROFIL STIINTE SOCIALE SI TEOLOGIC CLASA A 11 A

Rss RSS  |  Adauga material didactic  |  Rss Adauga opinie

PROGRAMA SCOLARA MATEMATICA PROFIL STIINTE SOCIALE SI TEOLOGIC CLASA A 11 A

NOTA DE PREZENTARE

In noua structura a invatamantului preuniversitar, nivelul ridicat  de complexitate al finalitatilor este determinat de necesitatea asigurarii deopotriva a educatiei de baza pentru toti cetatenii prin dezvoltarea echilibrata a tuturor competentelor cheie si prin formarea pentru invatarea pe parcursul intregii vieti si a initierii in trasee de formare specializate. 

Studiul matematicii in ciclul superior al liceului urmareste sa contribuie la formarea si dezvoltarea capacitatii elevilor de a reflecta asupra lumii si ofera individului cunostintele necesare pentru a actiona asupra acesteia, in functie de propriile nevoi si dorinte; sa formuleze si sa rezolve probleme pe baza relationarii cunostintelor din diferite domenii, precum si sa inzestreze elevii cu un set de competente, valori si atitudini menite sa asigure o integrare profesionala optima.

In elaborarea programei au fost avute in vedere schimbarile intervenite in structura invatamantului preuniversitar si modificarea structurii liceului prin noile planuri-cadru de invatamant Astfel, planurile-cadru pentru clasele a XI-a si a XII-a, ciclul superior al liceului, pastreaza structura celor din ciclul inferior al liceului si sunt structurate pe trei componente: trunchi comun (TC); curriculum diferentiat (CD); curriculum la decizia scolii (CDS) la filierele teoretica si vocationala, respectiv curriculum de dezvoltare locala (CDL) la filiera tehnologica.

Curriculumul  de Matematica propune organizarea activitatii didactice pe baza corelarii domeniilor de studiu, precum si utilizarea in practica in contexte variate a competentelor dobandite prin invatare. in mod concret, s-a urmarit:
- esentializarea continuturilor in scopul accentuarii laturii formative;
- compatibilizarea cunostintelor cu varsta elevului si cu experienta anterioara a acestuia;
- continuitatea si coerenta intradisciplinara;
- realizarea legaturilor interdisciplinare prin crearea de modele matematice ale unor fenomene abordate in cadrul altor discipline;
- prezentarea continuturilor intr-o forma accesibila, cu scopul de a stimula motivatia pentru studiul matematicii;
- asigurarea unei continuitati la nivelul experientei didactice acumulate in predarea matematicii in sistemul nostru de invatamant.

Prin aplicarea programei scolare de Matematica se urmareste formarea de competente intelese ca  ansambluri structurate de cunostinte si deprinderi dobandite prin invatare. Aceste competente permit identificarea si rezolvarea unor probleme specifice domeniilor de studiu, in contexte variate. Curriculumul centrat pe competente induce o  proiectare curriculara care are in vedere focalizarea pe achizitiile finale ale invatarii, accentuarea dimensiunii actionale a invatarii in formarea personalitatii elevului  si corelarea finalitatilor cu asteptarile societatii.

Programa de Matematica  pentru curriculum diferentiat este structurata pe un ansamblu de cinci competente generale si individualizeaza invatarea pentru filierele, profilurile si specializarile carora li se adreseaza. Programa urmareste asigurarea unui echilibru intre formarea competentelor generale de cunoastere si nevoia   de a  opera cu concepte matematice in contexte proprii profilului si specializarii  in scopul orientarii catre finalitatile liceului.

Materia: Matematica
Comentarii: 0
Propus de: Ioana Tudorache  in data: 16.04.2008 17:00
Clasa: Clasa XI





Daca acest material didactic te-a ajutat, te rog sa-i acorzi o nota. Multumesc.

 1   2   3   4   5   6   7   8   9   10 

Trimite prin Yahoo!M Trimite prin mail Salveaza la favorite RSS

Joaca Subzero
Joaca Subzero
Joaca Super Mario
Joaca Super Mario
Joaca The Blade
Joaca The Blade
Joaca Zombie Tower
Joaca Zombie Tower
Joaca Zooclan
Joaca Zooclan