Cauta material didactic


Cauta Programe scolare Filtreaza dupa:

PROGRAMA SCOLARA LIMBA SI LITERATURA ROMANA PENTRU MINORITATI CLASA A 3 A

Rss RSS  |  Adauga material didactic  |  Rss Adauga opinie

PROGRAMA SCOLARA LIMBA SI LITERATURA ROMANA PENTRU MINORITATI CLASA A 3 A

NOTA DE PREZENTARE

Curriculum-ul de Limba si literatura romana pentru ciclul primar (invatamant cu predare in limbile minoritatilor nationale) contribuie la formarea si dezvoltarea progresiva la elevi a competentelor esentiale ale comunicarii orale si scrise in limba romana, permite cunoasterea, de catre copiii apartinand minoritatilor nationale, a limbii si a valorilor spirituale romanesti, oferind in acelasi timp o punte spre interculturalitate, spre o buna cunoastere reciproca intre populatia majoritara si minoritatile nationale din spatiul geografic romanesc.

Studiul limbii si literaturii romane la clasele la care predarea se face in limbile minoritatilor nationale reprezinta, alaturi de studiul limbii si literaturii materne si de studiul limbii moderne, o componenta esentiala a ariei curriculare "Limba si comunicare", ce garanteaza elevului accesul la cultura comunicationala si literara de baza.

Curriculum-ul de fata are la baza modelul comunicativ-functional, construindu-se pe modelul invatarii limbilor straine.

Structurarea curriculum-ului de Limba si literatura romana pe obiective, care vizeaza formarea competentelor de comunicare, deplaseaza accentul de pe asimilarea si memorarea unor cunostinte pe operarea cu informatii. Se reconsidera totodata: ponderea (mai mare) a exprimarii orale fata de cea scrisa; modalitatea de abordare a limbii, in principal ca inventar de mijloace necesare construirii comunicarii; abordarea textului (literar si nonliterar), ca pretext / suport pentru comunicare, si nu ca obiect al memorarii fara a i se cunoaste mesajul sau fara sa fi fost intelese cuvintele din care se compune.

Din aceasta perspectiva, programa cuprinde:
- Obiective cadru (urmarite pe parcursul ciclului primar)
- Obiective de referinta urmarite pe parcursul fiecarei clase
- Activitati de invatare pentru fiecare obiectiv de referinta (sugestii de exercitii/activitati care conduc la atingerea obiectivelor)
- Continuturi

Obiectivele de referinta sunt concepute in progresie. Cele patru ore saptamanale rezervate in ciclul primar studiului limbii si literaturii romane, la clasele la care predarea celorlalte discipline se face in limbile minoritatilor, asigura:
- la clasa I consolidarea si imbogatirea lexicului insusit de elev in etapa prescolara,
- la clasa a II-a fixarea literelor cu valori si grafie comune in limba romana si limba materna precum si invatarea literelor si a combinatiilor de litere romanesti (ce presupun o grafie si o pronuntie diferite in limba romana in raport cu limba materna),
- la clasele a III-a si a IV-a insusirea si folosirea fara dificultate a cerintelor impuse de curriculum la nivelul receptarii si exprimarii orale, al receptarii mesajului scris (citire/lectura) si al exprimarii scrise.

Materia: Romana
Comentarii: 0
Propus de: Ioana Tudorache  in data: 06.05.2008 17:36
Clasa: Clasa III





Daca acest material didactic te-a ajutat, te rog sa-i acorzi o nota. Multumesc.

 1   2   3   4   5   6   7   8   9   10 

Trimite prin Yahoo!M Trimite prin mail Salveaza la favorite RSS



Sondaj


Sunteti de acord cu impozitarea stricta a meditatiilor?


Da. E o sursa de venit si e normal sa fie asa!


Nu stiu. Nu ma intereseaza!


Nu! Profesorii au oricum venituri foarte mici!





Coltul Elevilor Coltul Parintilor Coltul Profesorilor

Joaca Subzero
Joaca Subzero
Joaca Super Mario
Joaca Super Mario
Joaca The Blade
Joaca The Blade
Joaca Zombie Tower
Joaca Zombie Tower
Joaca Zooclan
Joaca Zooclan