Cauta material didactic


Cauta Programe scolare Filtreaza dupa:

PROGRAMA SCOLARA LIMBA SI LITERATURA ROMANA CLASA A 5 A SI A 6 A

Rss RSS  |  Adauga material didactic  |  Rss Adauga opinie

PROGRAMA SCOLARA LIMBA SI LITERATURA ROMANA CLASA A 5 A SI A 6 A

NOTA DE PREZENTARE

Scopul studierii limbii romane in perioada scolaritatii obligatorii este acela de a forma un tanar cu o cultura comunicationala si literara de baza, capabil sa inteleaga lumea, sa comunice si sa interactioneze cu semenii, sa-si utilizeze in mod eficient si creativ capacitatile proprii pentru rezolvarea unor probleme concrete din viata cotidiana, sa poata continua in orice faza a existentei sale procesul de invatare, sa fie sensibil la frumosul din natura si la cel creat de om.

In acest sens, curriculum-ul de limba si literatura romana pentru clasele V-VIII propune o mutatie fundamentala la nivelul studierii limbii si literaturii romane. in locul compartimentarii artificiale a disciplinei in limba" si literatura", se propune un nou model, cel comunicativ-functional, adecvat nu numai specificului acestui obiect de studiu, ci si modalitatilor propriu-zise de structurare a competentei de comunicare a elevilor. in mod concret, acest model presupune dezvoltarea integrata a capacitatilor de receptare si de exprimare orala, respectiv de receptare a mesajului scris si de exprimare scrisa. De altfel, comunicarea se constituie prin fuziunea celor patru capacitati mentionate anterior.

In mod concret, dezvoltarea competentelor de comunicare mentionate se realizeaza prin familiarizarea elevilor cu situatii diverse de comunicare orala si scrisa, cu texte literare si non-literare adecvate varstei scolare.

In sensul celor aratate mai sus, dominantele noului curriculum fata de cel anterior sunt:
- definirea domeniilor disciplinei exclusiv in termeni de capacitati: receptarea mesajului oral, receptarea mesajului scris, exprimarea orala si exprimarea scrisa;
- prezentarea comunicarii in calitatea sa de competenta umana fundamentala, acoperind deprinderi de receptare si de exprimare orala si scrisa;
- reechilibrarea ponderii acordate exprimarii orale fata de cea scrisa, precum si mutarea accentului pe producerea unor mesaje proprii;
- centrarea obiectivelor pe formarea de capacitati proprii folosirii limbii in contexte concrete de comunicare;
- adaptarea continuturilor la nivelul de varsta si la interesele copiilor.

Materia: Romana
Comentarii: 0
Propus de: Ioana Tudorache  in data: 06.05.2008 17:04
Clasa: Clasa VI





Daca acest material didactic te-a ajutat, te rog sa-i acorzi o nota. Multumesc.

 1   2   3   4   5   6   7   8   9   10 

Trimite prin Yahoo!M Trimite prin mail Salveaza la favorite RSS

Joaca Subzero
Joaca Subzero
Joaca Super Mario
Joaca Super Mario
Joaca The Blade
Joaca The Blade
Joaca Zombie Tower
Joaca Zombie Tower
Joaca Zooclan
Joaca Zooclan