Cauta material didactic


Cauta Programe scolare Filtreaza dupa:

PROGRAMA SCOLARA LIMBA SI LITERATURA ROMANA CLASA A 3 A

Rss RSS  |  Adauga material didactic  |  Rss Adauga opinie

PROGRAMA SCOLARA LIMBA SI LITERATURA ROMANA CLASA A 3 A

NOTA DE PREZENTARE

Textul de fata reprezinta curriculum-ul disciplinei Limba si literatura romana pentru clasa a III-a, urmarind formarea si dezvoltarea progresiva la elevi a competentelor esentiale ale comunicarii orale si scrise, precum si familiarizarea acestora cu texte literare si nonliterare, semnificative din punctul de vedere al varstei cuprinse intre 8/9 ani. Se urmareste, totodata, structurarea la elevi a unui ansamblu de atitudini si de motivatii care vor incuraja si sprijini ulterior studiul limbii si al literaturii romane.

De altfel, scopul studierii disciplinei Limba si literatura romana in perioada scolaritatii obligatorii este acela de a forma progresiv un tanar cu o cultura comunicationala si literara de baza, capabil sa inteleaga lumea din jurul sau, sa comunice si sa interactioneze cu semenii, exprimandu-si ganduri, stari, sentimente, opinii etc., sa fie sensibil la frumosul din natura si la cel creat de om, sa-si utilizeze in mod eficient si creativ capacitatile proprii pentru rezolvarea unor probleme concrete in viata de zi cu zi, sa poata continua in orice faza a existentei sale procesul de invatare.In acest sens, curriculum-ul de fata are la baza modelul comunicativ-functional, model ce presupune dezvoltarea integrata a capacitatilor de receptare orala, de exprimare orala, respectiv de receptare a mesajului scris ("citirea/lectura") si de exprimare scrisa.

Debutul scolaritatii la 6 ani a determinat reconfigurarea demersului didactic din perspective multiple: la nivelul curriculum-ului scolar, al gestiunii activitatii de invatare si de predare si, nu in ultimul rand, al evaluarii. Operandu-se unele schimbari la nivelul obiectivelor de referinta pentru clasele I si a II-a, in vederea relaxarii ritmului de lucru (in special la clasa I) si a realizarii individualizarii demersului didactic, s-a urmarit gasirea unor solutii profesioniste pentru nevoile de scolarizare impuse de diferentele de varsta cronologica, dar si de diferentele de dezvoltare psihologica si emotionala a elevilor.

Modificarea obiectivelor de referinta a impus o recladire a activitatilor de invatare si a continuturilor, in vederea realizarii corelatiilor adecvate. Toate acestea au determinat anumite schimbari si in ceea ce priveste metodologia construirii parcursului didactic, fara de care nu se pot obtine rezultatele dorite.

Obiectivele de referinta formulate pentru clasa a III-a sunt concepute in progresie, realizandu-se corelatiile cu obiectivele urmarite in clasele I si a II-a, propunandu-se activitati de invatare cat mai potrivite pentru atingerea obiectivelor propuse. 

Astfel, curriculum-ul scolar al disciplinei Limba si literatura romana pentru ciclul primar creeaza, prin ansamblul obiectivelor de referinta, o harta echilibrata a ceea ce inseamna competenta de comunicare la aceasta varsta, accentuand asupra elementelor de interactiune in grup, de cooperare etc.  Activitatile de invatare recomandate au fost selectate astfel incat sa fie de tip productiv, sa ofere o motivatie intrinseca pentru invatare si sa aiba un sens pentru copil, altfel acestea ar fi fost consumatoare de timp, iar rezultatele ar fi fost de suprafata.

Prin statutul lor orientativ, ele lasa invatatorului libertatea de a le utiliza selectiv, de a le adapta la grupul de elevi cu care lucreaza, in functie de parcurga pe toate sau poate folosi  alte exemple care i se par mai potrivite pentru atingerea obiectivului propus. Schimbarile facute in cadrul ariei Limba si comunicare au fost sustinute prin introducerea unor strategii cat mai diverse de predare/invatare, de o noua modalitate de organizare a timpului scolar pe activitati monodisciplinare si transdisciplinare si de utilizare a unor instrumente adecvate de evaluare.

Materia: Romana
Comentarii: 0
Propus de: Ioana Tudorache  in data: 06.05.2008 17:19
Clasa: Clasa III





Daca acest material didactic te-a ajutat, te rog sa-i acorzi o nota. Multumesc.

 1   2   3   4   5   6   7   8   9   10 

Trimite prin Yahoo!M Trimite prin mail Salveaza la favorite RSS



Sondaj


Sunteti de acord cu impozitarea stricta a meditatiilor?


Da. E o sursa de venit si e normal sa fie asa!


Nu stiu. Nu ma intereseaza!


Nu! Profesorii au oricum venituri foarte mici!





Coltul Elevilor Coltul Parintilor Coltul Profesorilor

Joaca Subzero
Joaca Subzero
Joaca Super Mario
Joaca Super Mario
Joaca The Blade
Joaca The Blade
Joaca Zombie Tower
Joaca Zombie Tower
Joaca Zooclan
Joaca Zooclan