Scoala digitala: solutii de comunicatii inteligente in scoli si licee pentru un invatamant performant


Articole similare: telekom, oferte telekom





Scoala digitala: solutii de comunicatii  inteligente in scoli si licee pentru un invatamant performant

Cu un an în urmă, şcolile şi liceele din România doar îşi imaginau ce ar putea face tehnologiile digitale pentru elevi şi pentru sistemul de învăţământ în general. Instituţiile de învăţământ se concentrau asupra celor mai importante obiective: prezenţa cât mai mare a tinerilor la ore şi îmbunătăţirea performanţelor şcolare ale acestora, traduse prin susţinerea cu succes a examenelor de evaluare naţională, respectiv de bacalaureat.

Pe de altă parte, o întrebare devenise deja lait motiv: cum facem să asigurăm accesul la o educaţie de calitate tinerilor din toate judeţele ţării, chiar şi celor din localităţile izolate?

Noţiuni precum de teleprezenţa, interconectare sau tabla interactivă păreau, desigur, să ţină de cu totul altă lume, foarte îndepărtată. Sau, mai degrabă, ele nici nu existau în vocabular.

Azi, cel puţin pentru 10000 de tineri din judeţele Braşov, Tulcea, Constanţa, Iaşi, Brăila şi Galaţi, viitorul e deja aici.

Schimbarea a venit prin intermediul unor proiecte realizate din fonduri europene şi al unui parteneriat în premieră: trei companii, Telekom Romania, Cisco şi Webhit. Cele trei şi-au unit eforturile pentru a creşte nivelul educaţional în România şi au implementat tehnologii moderne pentru un învăţământ performant, pe care le-au dus în 36 de şcoli şi licee din ţară. Cel puțin deocamdată!

Prin soluţiile digitale pe care le-au implementat, au adus la un numitor comun interesele şi nevoile elevilor, performanţele individuale, dar şi preocupările instituţiilor de învăţământ şi ale autorităţilor.

Programele dezvoltate asigură astăzi accesul elevilor din zone izolate la conţinut de calitate superioară, prin faptul ca profesorii ce aceseaza aceste tehnologii isi adapteaza lectia la clasa pentru mediul digital. Concret, şcolile şi liceele din oraşe diferite sunt interconectate prin teleprezenţă şi prin tabla interactivă, astfel încât elevii pot participa simultan la aceeaşi lecţie, derulată în una dintre şcoli.

Mai mult, tehnologiile moderne au determinat creşterea prezenţei la clasă a elevilor, care sunt atraşi de caracterul informal şi interactiv al lecţiilor. În plus, conţinutul lecţiilor este înregistrat şi încărcat pe o platformă online dedicată pentru a fi ulterior accesat de către elevi.

Cum percep copii aceste facilitati moderne de invatare?

Mi-a placut ca am invatat in primul rand cum sa utilizam aceste dispozitive. Putem acum sa facem pregatire cu cei din alte locatlitati” – Teodor Bordei, elev Tulcea

Am avut o lectie despre judetul nostru in care am prezentat diferite obiective turistice colegilor din Brasov si Mahmudia. Acum, cand vor ajunge la Tulcea, vor sti ce sa viziteze”. – Ovidiu Balan, elev Tulcea

Rezultatul? Performanţă crescută şi un nivel al competitivităţii ridicat. Statisticile vorbesc de la sine.

În judeţul Tulcea, gradul de promovare a examenului de bacalaureat a crescut în 2015 cu 14% în liceele care au implementat aceste soluţii iar in Brasov s-a inregistrat o crestere de peste 10%. În plus, elevii incluşi în program au apreciat îmbunătăţirea vizibilă a interacţiunii cu colegii.

Tehnologiile moderne constituie întotdeauna un punct de atracţie pentru tineri, inclusiv în sistemul educaţional.Sperăm ca tot mai multe şcoli şi licee din toate judeţele ţării să răspundă provocării noastre, pentru că miza este foarte importantă: accesul copiilor la o educaţie modernă, competenţe şi performanţe crescute şi o implicare tot mai mare a acestora la şcoală”, afirmă Ovidiu Ghiman, Director Executiv Comercial - Segment Business Telekom Romania.

Sunt multe provocări pe care le întâlnim în cadrul sistemului nostru educaţional. Una dintre acestea este accesul oricărui elev la conţinut de calitate, indiferent dacă el se află în Bucureşti, sau, mai ales în afara oraşelor mari. Tocmai acest lucru am dorit să adresăm prin implementarea acestui proiect, deoarece credem cu tărie că, doar prin intermediul tehnologiei putem face educaţia accesibilă oricui, oricând si oriunde”, a declarat Dorin Pena, Director General Cisco România.

Ce spun cadrele didactice?

„Pentru şcoala noastră, utilizarea acestor metode moderne a însemnat o schimbare de paradigmă. Atât elevii, cât şi noi, profesorii, am învăţat că educaţia tradiţională se îmbină foarte eficient cu tehnologia. Elevii sunt atraşi de noul mod de desfăşurare şi de predare a lecţiilor, sunt mult mai atenţi şi participă cu plăcere la ore.”, declară Monica Petre, profesor la Liceul Ion Creangă din Tulcea.

„Prin utilizarea tehnicii de ultima generatie elevul se regaseste in propriul sau mediu, fiind familiarizat cu tehnologia iar profesorul are parte de entuziasmul elevilor, bucurandu-se, in acelasi timp, de facilitatile oferite de aparatura secolului XXI care ii face munca mai usoara." spune Cristi Vieru, profesor Scoala

Profesionala Germana Kronstadt.

Se aşteaptă ca în perioada următoare tot mai multe şcoli şi licee din ţară să adopte noile tehnologii, pentru a facilita procesul de formare a competenţelor în rândul elevilor, dar şi pentru o mai bună orientare a acestora spre etape ulterioare de studiu şi spre integrarea profesională.




 

3047 vizualizari Nota obtinuta: 6,04
Noteaza:    10
Versiune imprimabila Versiune imprimabila   Salveaza la favorite Salveaza la favorite   Trimite prin Yahoo!M Trimite prin Yahoo!M   Trimite prin e-mail Trimite prin e-mail





Ultimele articole
Vezi descrierea  Scoala digitala: solutii de comunicatii inteligente in scoli si licee pentru un invatamant performant
Vezi descrierea  O treime dintre parintii romani nu stiu ca este ilegal sa-ti bati copilul
Vezi descrierea  Parinti prea ocupati? Trage semnalul de alarma!
Vezi descrierea  Plan national de combatere a violentei asupra copilului
Vezi descrierea  Probleme... financiare
Vezi descrierea  Probleme de familie uitate? Sociologii constata influenta parintilor asupra copiilor!
Vezi descrierea  Profesorii si parintii in deceniul abandonului scolar